onsdag 4 april 2012

postheadericon Maten på bordet

Jag gillar verkligen att laga mat ( trodde aldrig det för några år sedan!). Helst ekologiskt och närproducerat samt att laga allt från grunden, det tänder en gnista inuti mig. Tyvärr så blir det inte allt för ofta då både tid och pengar spelar in. Men lagar "vanlig" mat gör jag ju självklart varje dag. Jag är inte speciellt kräsen och äter i princip allt. Till vardags är jag inte särskilt avancerad utan tänker bara att jag vill ha protein, kolhydrater samt någon form av nyttigt fett på tallriken, sen blir det vad det blir. Sen gottar jag mig med vad jag vill hos andra eller på helgen! Just nu har jag snöat in mig på färs, igår åt jag "tacos" både lunch och middag! Det b estod av nötfärs,grönsaker och en klick kesella. Till lunch även tortilla bröd = kolhyderater och till middag istället avacado = bra fett.

Idag stod detta på menyn, också bus enkelt men gott!



















Kassler, potatis,grönsaker och kallsås gjord på kesella(kvarg) och dijonsenap!

0 kommentarer:

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket