torsdag 24 maj 2012

postheadericon Svält inte dig själv!


Jag har hittat ett antal bloggar där ägarna (till större del "yngre" tjejer) vill vara "hälsosamma" samt gå ner i vikt. De skriver ut matsscheman där de bland annat äter en tallrik isbergsallad till lunch! En tallrik Isbergsallad?! Ingen näring och ingen mättnad. Jag tycker verkligen att det är hemskt att så många tror att de måste svälta sig själva för att minska i vikt. Det går att på ett sunt sätt minska i vikt och på samma gång vara sund och välmående!
 
Har skolorna någon information om kost nuförtiden? Någon som vet?, själv är jag dåligt insatt i det. När man är ung är det lätt att vara kritiskt mot sig själv samt lätt att göra "som alla andra". En bra föreläsare som inspirerar på högstadieskolor och berättar om mat/råvarors påverkan på kroppen skulle vara bra för många elever enligt min åsikt.
 

1 kommentarer:

Lisaluring sa...

Tyvärr är det väldigt vanligt. Man förstår inte att för att bränna måste man tillsätta. Rätt bränsle ger rätt energi för att bränna rätt saker. Enkel ekvation. Sorgligt att det inte går hem hos alla.

Ha det gott och ha en skön sommar om vi hörs o ses.
Kram/L

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket