torsdag 17 november 2011

postheadericon Mitt mål, tjejvasan 2012

I flera år har jag varit inne på Vasaloppets hemsida några månader innan startdatum och velat fram och tillbaka. Ska jag, ska jag inte? Men nu står det klart att jag ska! Anmälan och betalningen är fixat, nu är det "bara" att träna i massor och invänta februari.

Så, varför en blogg?

Dels saknar jag att blogga, och eftersom jag inte längre har kvar min salong kan jag inte blogga där lika mycket. Men jag vill inte blogga om vad som helst utan vill gärna ha en inriktning. På salongens blogg var det naglar, på denna blogg blir det träning inför ett mål.

Ytterligare en anledning är att det blir som en träningsdagbok för mig själv. När jag förhoppningsvis har klarat mig in i mål på Tjejvasan kan jag gå tillbaka i bloggen och kolla hur resan dit gick till.

Min första tanke var att endast hålla bloggen för egen del, men det är alltid roligare att blogga om man vet att andra läser eller hur?

0 kommentarer:

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket