tisdag 22 november 2011

postheadericon Två goda sallader

Här kommer ett tips på två kanon goda sallader.




Sallad 1.


Parma skinka


Mozzarella ost


Påse med färdigbland sallad,valfri.


Tomat



Dressing:


Dijonsenap


Citronsaft


vatten



Skiva alla ingredienser till en sallad. Blanda senap efter smak med ca 3 msk citron saft och lite vatten.






Sallad 2.


Lax,palsternacka,morot. ( i ugn 175 grader ca 30 min)


Mathavre



Dressing:


Kvarg/kesella


Färsk dill


Pepparot


Tomat


Gurka



Mosa/skär den färdiga laxen i bitar och blanda med kokt mathavre. Skär tomater,gurka och dill, blanda ner grönsakerna i kesellan. Riv ner pepparot efter smak, det behövs ej mycket! Blanda ihop "dressingen" med fisk och mathavre.




















0 kommentarer:

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket