onsdag 7 mars 2012

postheadericon Hur ska man kunna välja när man vill allt?

I höst kommer jag att ha valbara kurser på mitt program, och jag kan inte bestämma mig vad jag vill läsa! Jag studerar till hälsoutvecklare vilket innebär folkhälsovetenskap A,B och C som obligatoriska samt 3 valbara kurser (på 30 hp). I Folkhälsovetenskap arbetar man med att främja hälsa i samhället och jag vet inte om jag eventuellt är mer sugen på att jobba med individ? Men det är intressant även ur ett samhällsperspektiv! Men jag är social och vill gärna arbeta MED människor, inte bara om.


De kurser jag funderar på är antingen de som finns på programet vilket är barn och unga, hälsa i arbetslivet samt äldre. Dessa kurser ger en folkhälsovetenskapsutbildning med lika mycket kunskap på alla området/målgrupper. Jag känner dock att jag skulle vilja ha någon typ av nich.. Och då är frågan, ska man ändå läsa alla dessa kurser och sedan läsa till mer för att få en riktning..? Eller, ska jag redan nu välja inriktning och välja kurser därefter.


Som jag känner nu vill jag arbeta med HÄLSA för alla åldergrupper men mer specifikt med kost och träning..men även med lite psykoligi tex självkänsla. Men jag tycker att det ändå passar ihop lite.


På Örebrouniversitet finns ett bra idrottsprogram där man kan plocka kurser ifrån, de har även inriktning mot idrott för äldre vilket jag tycker är intressant.


Jag är även väldigt intresserad av retorik ( kroppspråk,tal osv), så den kursen är också en valmöjlighet. Jag vill gärna arbeta med föreläsningar i framtiden.


Någon som har efarenhet eller bara ideer och förslag?



0 kommentarer:

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket