fredag 30 mars 2012

postheadericon Pepp

Nu känner jag mig peppad och på banan igen! ¨,


Biggestloser finalen igår var bara så grym, vilka förändringar! Hoppas att de håller sina nya livstilar. Extra motivation när man ser hur mycket piggare och gladare deltagarna ser ut när de inte bär på en enorm övervikt. Som sagt, träning och bra kost handlar inte bara om utseende utan lika mycket om hälsa! Ralf i programmet har kunnat sluta äta alla sina mediciner efter sin viktnedgång och även gett sig själv bättre förutsättningar för ett längre och friskare liv. Bra jobbat.


Själv har jag "hittat" en ny aktivitet som jag tror kommer att passa mig perfekt! Orientering. I tisdags var jag på kurs för nybörjare. Jag har tidigare testat på orientering lite smått och tyckt att det var roligt, så när jag upptäckte att Karlslund började med kurser hoppade jag på! Ett väldigt trevligt gäng på ca 10 personer och bra ledare blev det som träffades under kvällen. Efter tisdagskvällens tur i skogen (med underbart väder) kände jag mig glad och upprymd! Längtar tills nästa tisdag! Det är så bra träning ska vara, energi givande och skapa glädje!




2 kommentarer:

Lisaluring sa...

Välkommen tillbaka - har saknat dina inlägg :)

Från soffan till spåret sa...

Tack vad gullig du är:)

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket