torsdag 8 mars 2012

postheadericon Inte 100%

Usch, de senaste dagarna har jag varit sååååååå sötsugen! Helt galet. Jag har haft halsbränna i flera dagar ( brukar ALDRIG ha det) och idag fick jag dessutom världens magkatarr attack..Jag säger inte att det är LCHF;s fel men jag känner ändå att jag inte vill fullfölja testet, även om jag fick väldigt bra resultat. Jag kommer absolut att behålla mycket tänk och recept men inte gå på den så strikt att det kan kallas Lchf, därmed så blir det inget "Test,LCHF i en månad" .Inte till 100% iallafall men med mycket inslag, men då tycker jag inte att man behöver ha en bokstavsbenämning på det ¨,


Jag känner även att jag inte kan träna lika mycket med denna kost, faktiskt (men det kanske är så i början). Och då jag tränar för att må bra och för att jag älskar det känner jag att det är viktigare att kunna träna så mycket som jag vill.


Vilket innebär, gröööööt till frulle imorgon!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Som svar på din kommentar på min blogg ;)

Frontlyft med viktplatta är = (Front betyder fram men det vet du säkert) en övning för framsida axlar. Man tar helt enkelt en viktplatta och håller den rakt ut (i höjd med ansiktet/axelhöjd) med nästintill raka armar (armbågen får gärna vara liiite böjd så man inte översträcker leden). Sedan för man viktplattan kontrollerat ner och upp.
Hoppas du förstår vad jag menar?! :)

Eva sa...

Hej!

Jag klarar mig inte heller helt utan kolhydrater när jag tränar. Har hört talas om LCHQ, det innebär low carbs high quality. Då får man äta mer kolhydrater än LCHF och väljer råvaror med högre kvalité istället. Jag är inte så påläst, men tror det kan vara värt att testa :)

Lisaluring sa...

Inte för att jag kör nån lchfdiet - men vi kan ju alltid skylla på vädret eller årstiden - har varit grymt sötsugen den senaste tiden. Vill inget hellre än att muffla massa godis och onyttigheter.

SUCK!!!

Ha det gott och ha en trevlig helg/Lisa

Från soffan till spåret sa...

Lisa; Ja det låter bra, vi skyller på det :D Ja, det är ju sååå gott!!

Eva; Ja, jag har också läst om LCHQ :) Tycker dock att det är en "normal" kost men att nu någon satt bokstäver på det:p Men jag har hört att den kokboken ska vara riktigt bra!

Sofia sa...

Hej Sofia!
Jag har också fått magkatarr det senaste, tror inte det är lchfens fel för har fått det förut när jag varit så jäkla stressad!
LCHF passar ju inte för alla... Så är det. Tror faktiskt den lämpar sig bäst för överviktiga som inte kör stenhård träning. Jag kommer gå över mer på GI när jag nått mitt mål.
Hoppas du kommer fram till något bra iaf :)
Svara gärna på min sida, lättare att se :)

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket