lördag 31 mars 2012

postheadericon Svara om ni vet

Igår hade min hund sin sista dag på dagis. Även om vi har trivts bra där så känns det väldigt skönt! Förutom att vi sparar pengar så behöver jag inte passa nån tid för att lämna honom på morgonen och jag kan även välja roligare morgon promenader!

Min plan är nu (att lägga mig tidigare på vardagskvällar) gå upp tidigt på morgonen och träna på gymmet, jag älskar att vara där tidigt innan det är mycket folk, och sedan gå hem och gå promenad med hunden.

På det sättet så har jag eftermiddagarna på mig att göra annat och styrketräningen blir ändå av! ",

Min fråga är då, hur gör jag med frukosten?! Vanligtvis äter jag efter att jag lämnat på hunddagis, men hur ska jag göra då jag tränar styrka?




4 kommentarer:

Elin sa...

Jag åt alltid frukost efter styrke träning förut nät jag körde på morgonen. Det var för att jag upplevde att kroppen blir lite seg efter frukosten, men det är ju olika vad man känner :)

Cilla sa...

Prova dig fram skulle jag säga. Du ska inte träna styrka på helt tom mage, men vad och hur mycket du ska äta innan är väldigt individuellt. Ibland äter jag ett ägg, ibland dricker jag en proteindrink. Det beror helt på om jag ska gå direkt från säng till gym eller om jag kan vara uppe en stund innan det är dags för ansträngning. Prova dig fram och se vad kroppen säger.

Från soffan till spåret sa...

Ok! Men känns som att man inte får nån energi alls då, eller?:)

Från soffan till spåret sa...

Tack! Protein drink låter ju smidigt. Kanske borde testa det!:)

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket