tisdag 27 december 2011

postheadericon Matlådan

För mig handlar det om planering när det kommer till att inte misslyckas med att äta nyttigt! Tar jag med mig matlåda till skolan måset jag tänkta, "kommer jag att vara sugen på detta imorgon", annars faller jag lätt dit och köper mat tillsammans med de andra medans matlådan ligger kvar i väskan. Samma sak gäller med mellanmål, det är viktigt att alltid ha med sig ett bra och mättande mellanmål till exempelvis föreläsningarna, annars blir det lätt ett besök i cafeterian när hungern smyger på.

Självklart ska man unna sig att äta godsaker och äta ute när man vill. När man verkligen VILL. Ofta går det av bara farten, om jag pratar för mig själv. Om man blir för hungrig gör man ofta "dumma val". Exempel, alla beställer pasta tallrik, jag själv också bara för att jag inte orkar tänka. Efter maten när jag sitter där med ont i magen (min mage förvandlas till en gravidmage av pasta) kommer jag på att jag inte alls var speciellt sugen på pasta egentligen utan tog det bara för att jag var så hungrig och glömde tänka.

Därför är det för mig väldigt viktigt att planera. Att alltid vara mätt och att ha en reserv i väskan vid akut hunger, tex en banan. Efter jullovet har jag bestämt mig för att alltid ta med lunchlåda! Det känns onödigt både för magen och plånboken att vara stammis på universitetets pastabuffe. Så,även om alla andra glatt går till buffen ska jag troget sitta med min lilla låda!

0 kommentarer:

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket