måndag 13 februari 2012

postheadericon Debatten

Någon som kollar på debatten? Själv ligger jag och härjar här hemma i soffan ^^, Jag anser att om man är med i en debatt och är en vuxen människa ska man beete sig. Vilket man inte gör genom att sitta och himla med ögonen och gå till personliga angrepp (tex på åldern ?!) Ja, ni förstår säkert vem jag syftar på. Den nya lchf experten Katrin Z. Missförstå mig inte, jag är varken för eller emot Lchf eftersom att jag inte har någon erfarenhet av det. Tycker dock att många som äter enligt detta är lite "fanatiska" ( jag säger inte ALLA, älskar tex bloggen 56kilo) Det känns som att många blir arga och upprörda av att få mothugg. Man går ner i vikt ja, men vad jag vet så finns det inga långsiktiga studier om hur livstilen påverkar hälsan? (rätta mig om jag har fel) I vilket fall som helst så förstår jag inte varför Katrin skall medverka i varje debatt gällande LCHF. Skadad av min utbildning ogillar jag även när folk använder siffror utan forskning som stöd, jag tror inte att 90% av Sveriges befolkning vill gå ner i vikt.

Vad anser ni?

2 kommentarer:

Amanda sa...

Fiberhusk är pulveriserade psyllium, inte krossade :)

ViktigaKarin sa...

Håller med dig på samtliga punkter. Jag har ju själv testat LCHF och älskade det fram tills att min galla sabbades- ingen kul biverkning. :(

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket