torsdag 23 februari 2012

postheadericon Respektera yrket

Träningsbloggar läser jag i mängder dagligen. Något som jag stör mig på i bloggvärlden är att många läsare i dessa bloggar vill ha gratis hjälp jämt! Ibland kan bloggägaren (nu pratar jag om dem som är utbildade pt;s/kostrådgivare och försörjer sig på det) lägga ut tips på bra övningar och kost, vilket är generöst. Och absolut ska man som läsare få ställa frågor om ämnet kost/träning! Det är en självklarhet då bloggen handlar om just det. Men varför finns det läsare som skriver frågor i stil med "jag väger .. och är .. lång, hur mycket ska jag äta och träna?" eller " Kan du inte lägga upp ett kost och träningschema för hur man går ner i vikt?" osv osv. Det är en pt;s/kostrådgivares jobb att göra individuella kost och träningsscheman till folk som har valt att betala för den tjänsten, det är precis det som är en stor del av deras försörjning. Varför skulle dem då lägga upp det gratis på internet..Tänk efter och respektera att det är deras yrke, man går inte in på en klädaffär och ber om att få en gratis tröja? ¨,

0 kommentarer:

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket