fredag 17 februari 2012

postheadericon Jag ska vinna!

Jag tar härmed upp kampen mot min "förkylning" och jag ska vinna!


Bota förkylning med;

MASSA vatten

C- vitamin

Omega 3

Vatten/Te, honung


Huskurer;


Pepparrotsdryck
Blanda:
1 msk pepparrot
1 msk honung
1 msk malen nejlika
1 glas varmt vatten

Drick långsamt


Saltvatten
En beprövad metod för att lindra halsont är att gurgla saltvatten. Lös upp 1/2 msk salt i 2 dl varmt vatten. Gurgla detta var tredje timme


Citronsaft
Blanda
1 msk citronsaft
1 msk honung
2,5 dl varmt vatten Drick långsamt


Vitlök
Genom att skala en vitlöksklyfta, dela den i två och suga på den, kan halsont lindras. Genom att tugga lätt på den kommer vitlökens allicin att frigöras, vilket är bakteriedödande. Vitlöken kan kännas brännande, men efteråt kan symptomen lindras.

Cayennepeppar
En effektiv metod för att lindra halsont är att gurgla cayennepeppar.
Blanda:
1-2 msk cayennepeppar
2,5 dl varmt vatten
Gurgla var 15:e minut eller efter behov. Cayennepepparn börjar ibland inte att verka förrän efter någon timme. Ge därför inte upp, utan fortsätt att gurgla tills det börjar lindra.


Tipsen är hittade här, klicka på länken så kan ni hitta ännu mer tips.



AAARGH! Nu ska halsontet bort! ^^,





1 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Hoppas att du vinner mot förkylningen!

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket