torsdag 9 februari 2012

postheadericon Testar bröd

Till vardags äter jag oftast hårt bröd om jag tar en macka. Idag blev jag sugen på att fixa ihop något själv och hittade ett LCHF recept på ett mjuktbröd som skulle gå snabbt att svänga ihop. Receptet var väldigt lätt och det blev ett fint bröd även utan mjöl och jäst. Smaken? Helt ok efter 1 macka, tog 1 till (av någon anledning?!) men det blev för mycket smak..Nu mår jag bara illa..uak. Sammanfattningsvis är brödet otroligt lätt att baka (15 min max!), väldigt mättande och helt okey i smaken.

Här är receptet för er som vill testa;

2 dl sesamfrön

1msk fiberhusk

1tsk salt

1tsk bakpulver

3ägg

2dl riven ost


ev vallmofrö till garnering (jag tog solroskärnor som jag hade hemma)


Blanda allt, bred ut på bakpapper och in ugnen (225grader) i ca 10 minuter.

























1 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Alltid lika gott med hembakat bröd!

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket