måndag 27 februari 2012

postheadericon Test LCHF i en månad

Jag är en nyfiken person och älskar att lära mig nya saker och vill veta mycket. Och vad passar bättre nu i "LCHF stormen" än att göra ett test inom just det. Jag är ,som jag tidigare skrivit, varken för eller emot lchf eftersom att jag inte har kunskap inom området. Men jag lutar nog lite mer mot "emot sidan" eftersom att jag anser att man kan träna och äta lite av allt. Som PT-Fia säger "inget är så nyttigt att du alltid kan äta det, och inget är så onyttigt att du aldrig kan äta det" och på den punkten håller jag med. MEN för att kunna yttra mig i frågan vill jag ha en egen erfarenhet av lchf, därför tänker jag nu testa det i en månad! Jag vill även se om man, som de flesta anhängare till "dieten" säger, kan träna mycket och ändå ha energi med lågt intag av kolhyderater.
Så, bye bye min älskade funlight vi ses igen om en månad.
Jag kommer att uppdatera med bilder samt "dagens kost" och även med funderingar/åsikter under kategorin " Test; LCHF i en månad."
Jag tror att det kommer bli svårt att; Inte äta potatis, Skippa morgongröten (buhu!), Träna (men det kan vara en fördom), Äta produkter med högfetthalt varje dag utan att få "dåligt samvete".
Jag trór att det kommer bli lätt att; Laga maten, det finns mycket recept på internet och jag använder redan nu många lchf recept som grund för inspiration, de är roliga att laga, Använda sig av livsmedel utan tillsatser, det gör jag till stor del redan nu.
Detta test blir helt enkelt en roligt grej och jag testar enbart för att jag är nyfiken.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Hej Sofia! Fint namn ;) va kul att du hittade min blogg, och att du ska testa LCHF! Några råd på vägen: kg åt också alltid gröt förr, har ersatt den med 1dl turkisk yoghurt, frysta hallon, lite linfrön, kanel och riven kokos! Känns jätte fräscht! Och blir man inte mätt så lägg bara till 1 ägg och en stor kopp Tea :)
Jag brukar köra rätt tunga body pump pass och har smått börjat springa ( har hatat det innan) men nu orkar jag mer än hav någonsin gjort! Kunde bli svimfärdig förr i slutet av passet för att jag tatt ut mig så, har inte hänt efter 2 januari ( då jag startade ). Ta det lugnt med träningen dom första dagarna, promenad räcker då när kroppen ställer om sig.
Fråga gärna om du undrar över något!
Kramar / Sofia

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Kul att fler och fler testat LCHF tycker jag. Jag mår väldigt bra av LCHF-kosten och jag hoppas att du också kommer att göra det. Lycka till!

Från soffan till spåret sa...

Sofia; Tack för din kommentar, jag höra absolut av mig vid frågor(: Och kommer antagligen att kika in på din blogg mer! ;)
Erika; Ja alltit kul att testa på saker! Hitills går det bara bra! :)

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket