söndag 26 februari 2012

postheadericon Min första tjejvasa

Som startande i sista ledet blev det en lång väntan innan jag fick ge mig iväg ut i spåret. En stund innan loppet försökte jag att omvandla all nervositet till uppladdning vilket gick ganska bra! När startskottet gick för gruppen innan mig var jag rejält taggad. Underbar känsla att glida över startlinjen till toner av musik. Helgen bjöd på underbart skidväder vilket gjorde dagen ännu lite bättre. Den första milen i uppförsbacke var kämpig, efter de 14 tidigare leden var det som skulle likna spår uppkört. Jag kände av mitt halsont där i de första uppförsbackarna och solen stekte på.




Efter att ha slängt iväg mössan och hällt i mig vätska i form av en energidryck fick jag ny kraft och klarade 1;a milen. Efter det gick det väldigt "lätt" och spåren var bättre. Raksträckor blandade med nerförsbackar (där jag presterade oväntat bra!) En paus för att sätta på skavsårsplåtser och sedan tog jag 2;a milen.




De sista 9 kilometerna var lite tyngre än 2;a milen men då jag visste att målet var nära fick jag mer kraft och energi.Mera nerförsbackar och raksträckor, prat med andra skidåkare i spåret samt glädjen över att snart ha avklarat min första tjejvasa tog mig framåt! Att börja höra ljudet av högtalarna i mora och se 1 kilometers skylten är något man själv måste uppleva, för det går inte at beskriva. En liten uppförsbacke till där många hejarop stärke än, sedan var det bara att staka sig in över mållinjen! LYCKA och STOLHET!



Summering; Det går bara man vill, jag hade endast åkt 1,5 mil på mina skidor innan och jag hade absolut inga tankar om att bryta eller och jag kände aldrig att jag inte skulle orka ta mig runt. Periodsvis ville jag aldrig att loppet skulle ta slut och periodsvis undrade jag vad jag hade gett mig in på. 2 vurpor och en "kasting" (annan åkare låg i spåret), vilket jag är nöjd med då jag främst var nervös över backarna innan loppet. Underbar stämmning och jag har träffat många glada/trevliga personer.



Om jag kommer att göra det igen? JA!



Slutligen, tack till alla som hejat på mig och graulerat till målgången. Speciellt tack till mamma,pappa och mormor,morfar och övriga släktingar som har följt mig på olika sätt under dagen samt hört av sig idag för att kolla läget! Det uppskattas massor! Och till pappa och morfar som gett mig bra tips som jag fick mycket användning för i spåret. Jag har blivit så glad för allas lyckoönskningar och "gratulationer" efter mål gång, det ska ni veta.


Kärlek till er alla!


























3 kommentarer:

Amanda sa...

Fan vad grym du är! Det skulle jag också vilja göra :D Fiberdetoxen äter man med vanlig mat ja, man lägger bara till det :)

Lisa sa...

Bra jobbat - stort grattis till dig!!

Från soffan till spåret sa...

Tack Amanda! Okey, det lät "spännande".
Tack Lisa och stort grattis till dig med för väl utförd tjejvasa ;)

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket