torsdag 26 januari 2012

postheadericon Är detta roligt?

Tyvärr tror jag att en släng av feber är och hälsar på i min kropp idag. Jag som VILL träna..men det SKA jag såklart inte. Buhu ..

Av den anledningen blir det inga träningsinlägg idag (som att det är fullt av dem annars?) Tyvärr är det ju så att jag nästan alltid tränar själv, vilket gör att det är svårt att ta bilder osv.

Men inlägg av andra slag blir det ändå, lite recept och lite funderingar som vanligt. Vi kan börjar med funderingar.

En person som jag har väldigt svårt för är Katrin Zytomierska. Eller, jag har svårt för henne som offentlig person, på det privata planet känner jag henne inte vilket gör att jag inte kan uttala mig. Hon är säkert underbar men hennes kändiskap faller mig inte i smaken. Enligt mig glider hon på att vara elak mot andra och göra sig rolig på dessas bekostnad, något som jag starkt ogillar! Hon har nu, som de flesta vet, släppt en bok om LCHF " Dags att bli smal, lchf på mitt sätt" . Så långt ät det helt okej, men självklart ska även hennes bok innehålla elaka kommentarer!

"Nu är du fet behöver inte alls komma fram till mig om du råkar få syn på mig på gatan för fetton är inte min melodi, och jag tycker uppriktigt sagt att du är osmaklig. Dels för att du ser äcklig ut och dels för att det stör mig hur du medvetet kan förkorta ditt liv och utsätta folk i din omgivning som älskar dig för risken att du dör tidigare än du behöver" - Katrin Zytomierska

Osmaklig är precis vad denna text är och jag förstår inte hur det har fått gått i tryck. Visst, det är väl ännu ett exempel på hennes otroligt "roliga" humor.. Jag hatar den. Är detta motiverande för personen som vill komma igång och har köpt boken? Nej. Om man som i Katrins fall själv har testar något med lyckat resultat för att sedan skriva en bok antar jag att man gör det för att hjälpa andra och visa att det faktiskt går (eller för att tjäna sig en hacka). Om jag själv var överviktig och inhandlat denna bok för att komma igång med LCHF skulle jag snabbt smälla ihop den och lämna tillbaka den till affären.

Men det kanske bara är jag som inte förstår mig på hennes typ utav humor..

1 kommentarer:

. sa...

Jag förstår mig inte heller på den människan..jag läste hennes blogg varje dag tidigare men jag tröttnade på hennes elaka uttalanden, jag blir irriterad så fort jag tänker på henne..

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Arkiv

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket