söndag 29 januari 2012

postheadericon Pizza, gott eller en vana?

Skräpmat..Pommesfrites, pizza, hamburgare..med mera. Är det egentligen mat som vi tycker är gott eller kan det rent av vara så att vi har inpräntat i oss att det är sådant som vi ska äta då vi vill unna oss någonting? Anledningen till mina funderingar är att jag förra helgen åt en pizza.. Under måltiden satt jag verkligen och kände efter. Min slutsats var att det i princip är totalt smaklöst? En torr brödbit med lite ost och skinka (som inte ens är god)? Idag är jag där igen. Då både sambon och jag var ute och slirade igår köpte vi den "obligatoriska bakismaten" dagen till ära. PIZZA! På ren rutin. Samma sak idag som förra veckan, tugg tugg..gott? Nej..

Har ni några åsikter? Är skräpmat fruktansvärt gott eller köper vi det på rutin?

3 kommentarer:

Jessica sa...

Alltså, jag tycker att det är gott, och jag tycker att det är mycket smaker i sån där mat och att man blir mätt.
Men å andra sidan så finns det mycket mat som är god, även nyttig. Så..
Jag försöker att välja bort pizza och hamburgare och sånt så långt det går. Men ibland trillar man ju dit, man är inte mer än människa kan jag känna :)

Från soffan till spåret sa...

Ne absolut. Jag tycker att man ska äta det ibland om man gillar det. Jag tycker också vanligtvis att det är gott (kanske fått dåliga pizzor de senaste gångerna)! Min tanke var mer att det känns lite överhypat och att alla SKA gillar det. Inte att man inte borde äta det. Förstår du hur jag menar ?(:

Jessica sa...

Ah, jag förstår hur du menar :)

Vad går du på för gym?
Jag funderar på att byta till friskis för att få lite bättre öppettider..

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Arkiv

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket