onsdag 18 januari 2012

postheadericon Handla mat

Studiebidraget trillar in på kontot idag vilket innebär storhandling! Jag älskar att handla mat! Detta är vad som står på inköpslistan: Frukt,nötter,grönsaker:Frysta bär(blåbär & Hallon), pumpafrön, cashewnötter, apelsin,citron,grape,päron,banan, blomkål, broccoli, morötter, gurka, avacado, rödlök, purjolök, sötpotatis, zuzzini. Mejeri: Gul mjölk, lätt kesella,kelda 4% grädde, naturell youghurt, västerbottenost 10%, minikeso.Protein: Kycklingfileer,laxbitar,torsk,kräftstjärtar,tonfisk,nötfärs,ägg.

Sen äter jag såklart andra saker än detta, men det är vad som behövs just nu. Min sambo och jag handlar var för sig eftersom att vi äter olika. Han har ofta orginal/fettare produkter och ibland äter jag av dem också, jag har inga regler vad jag får och inte får äta. Tar det jag är sugen på. Ibland använder jag min kelda 4% och om vi äter tillsammans kan jag lika gärna äta en sås med vispgrädde. Mjölk dricker jag inte så ofta, men när jag gör det kan jag lika gärna dricka minimjölk för jag tycker inte att det är så mycket skillnad. Jag tycker inte heller att mjölk är så väldigt gott utan dricker hellre vatten till maten. Men det kan vara bra att ha på gröten. Lätt kesella och mini keso äter jag för att jag helt enkelt inte tycker om smaken på de fettare varianterna.

1 kommentarer:

. sa...

Jag är precis tvärtom, hatar lättprodukterna ;) Oftast innehåller de massa tillsatser med som jag gärna undviker..

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Arkiv

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket