tisdag 31 januari 2012

postheadericon Majonnäs på en sekund

Då jag är uttråkad men fortfarande känner mig febrig orkar jag inte att göra något allt för ansträngande idag. Började kolla runt på olika recept och funderade först på att baka bröd, men nej den orken finns inte idag. Provade istället egen majonnäs! Oj, vad förvånad jag känner mig. VARFÖR köper man det i färdig förpackning. Det tog 1 sekund att tillaga samt att det är både billigare och bättre än köpt.

Jag vet dock inte vad jag ska äta den till. Men det var roligt att testa på. Älskar verkligen att laga till livsmedel själv istället för att köpa! Särskilt när det är lätt.

Detta innehåller köpemajonnäs: Rapsolja, vatten, äggula,senapsfrö,ättika,socker,salt,förtjockningsmedel(E401,E412,E417),konserveringsmedel(E211), peppar,vitpeppar,vegatabiliskolja och färgämnen.
Detta innehåller hemmamajonnäs: Rapsolja,ägg,dijonsenap(ekologisk utan socker),vitpeppar,salt. Man ska även ha lite vitvinsvinäger, hade inte det hemma men smakade bra ändå. Tror dock att man måste ha vinägern för att få den lite "syrliga" smaken.

Går även att tillsätta chili eller vitlök.

Den står sig cirka en vecka i kylen, men då den går snabbt att tillaga tycker jag att det är okej ändå.

0 kommentarer:

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Arkiv

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket