torsdag 5 januari 2012

postheadericon Tips till fattiga studenter

Gör storkok och frys in, lättare att inte misslyckas med att medta matlåda om det alltid finns en i frysen.

Var inte rädd för att blanda "rester" från föregående dag. Så att inget går till spillo.
Jag hade exempelvis tonfisk gryta och bönbiffar kvar, jag mosade bönbiffarna och använde till röran och det blev väldigt lyckat faktiskt. Så, var inte rädd att matcha olika rätter.

Köp stor pack av kyckling file, köttfärs ect.
Köp tonfisk, billigt och går att variera i både kalla röror och varma grytor.

Rotfrukter är billigt och även dem går att variera i oändlighet. Mos, koka,ugnen,råkost.

Medtag matlåda till skolan. Inhandla, en liten kylväska i tyg, kylklamp, liten termos och bra matlådor. I termosen kan du ta med ett mellanmål ex youghurt och den håller sig kall. Istället för att mosa ner allt i väskan kan du ta med både mellanmålen och lunchen i kylväskan och allt håller sig fräscht hela dagen.

Promenera är alltid gratis! Gå till skolan, du får träning och sparar in på busskort.
Det finns många effektiva styrkeövningar att göra i hemmet där redskap inte behövs. Sök på internet.

0 kommentarer:

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Arkiv

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket