måndag 9 januari 2012

postheadericon Nyförälskad i musik





















Understället på - massa minusgrader utomhus
Vid 23 års ålder fick jag mig en aha upplevelse av att springa till musik. Jag är inte och har aldrig varit musikintresserad (bortsett från att jag var kär i Gyllenetider/Per Gessle under tonårstiden) Detta har resulterat i att jag endast lyssnar på musik när det är festligheter på gång. Jag lyssnar inte på musik när jag kör bil,jag lyssnar inte på musik när jag tränar, jag lyssnar inte på musik när jag sitter vid datorn osv osv osv.. Idag tog jag steget att sätta in hörsnäckorna i öronen under löpturen för att avnjuta diggilistan. Och oj! Vad bra det gick, jag flög fram.! Utan att höra varje steg eller andetag. Hur kan jag ha missat detta? Jag kanske rentav kan bli en bättre löpare nu, ni hör själva, jag är helt euforisk.




1 kommentarer:

Tessan sa...

Åh håller med! Det är så underbart att springa till musik! Gör allt tycker jag, skulle aldrig klara mig utan musiken i öronen ;) Men sen lyssnar jag visserligen på musik typ hela tiden ;) Fast det måste vara "rätt" , klarar inte av någon random spellista :P

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Arkiv

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket