måndag 23 januari 2012

postheadericon Glöm inte bort

När man kommer igång med träning och en god kosthållning är det vikt och utseende som är i fokus för de flesta. Många blir så besvikna för att de inte ser resultat snabbt att de faktiskt glömmer att känna. För välmående är också ett bra resultat! Sen är det självklart att vikt/mått är viktigt för den som är överviktig och behöver gå ner i vikt eller för den som formar om sin kropp med muskler. Absolut. Jag blir själv "trött" ibland när man tycker att vågen står still och man själv anser att magen ser mjuk ut. Och självklart tränar jag för att kroppen ska se bra ut, men även för att jag ska må bra!

Det jag vill säga med detta är, när vågen står still trots att du tränar flera gånger i veckan och äter bra,känn efter. Känner du dig piggare och gladare så är det också ett stort steg på vägen till en bättre livstil! Och ge inte upp, för du kommer att se resultat på alla plan tillslut. Alla kan!

1 kommentarer:

Nina sa...

Tack så mycket för din kommentar. :) Jag vet att det kommer synas så smååningom men det känns så långt bort. MEn jag mår mycket bättre än innan och det är mycket mycket bättre just nu!

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Arkiv

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket